Längesen-Petter,Veronica Maggio...

..Jag gillar när man kan spegla sitt liv i en låt, jag har oftast så att det är låtar som passar in på mitt liv för tilfället.

För någon helg sedan hade jag och Matilda ett lite ''spa'' hemma hos mig. Det är så otroligt skönt med ta-hand-om-sig-själv-kvällar ibland altså! Bara vara hemma med tända ljus,äta gott, ansiktsmask,krämer osv. Ja ni förstår säkert ;)
Det jag ville med det här inlägget var att ge er en liten bild ifrån detta och även påminna er om att inte glömma att skämma bort er själva och bjuda på sådant ibland. Behövs nu när det är så mycket stress..



Eftersom ni gillade tips så har jag ett här som ni kan ta med er under er spa kväll och testa ;) Kommentera gärna om ni provat detta hur det fungerade för er...

1. För att öppna upp porerna ska man hålla huvudet över varmt/kokande vatten i ca 10 min.
2. Ansiktsmask:
Citron
Äggvita
Honung
3. Skölj bort med ljummet vatten.
4.Smörj med fuktkräm.
5.Stryk på mjölk i ansiktet med en pads.
6. Sov! :)


Andra småtips/huskurer för finnig hy:

Aloe vera förband.
Tea tree olja.
Dricka äppelcidervinäger/ på pads som ansiktsvatten.
Zink tabletter (ca 80 kr på hälsokostbutik.)
Citronsaft på ärr morgon/kväll (kan klia lite).
Man kan även ha honung som bara ansiktsmask.
Som jag sagt förut, dricka mycket vatten är bra ;)


...Och se upp med att pilla med händerna i ansiktet, det är största bakteriefällan!



/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej vi är två tjejer födda år 1995. I vår blogg kommer du få hänga med oss genom allt från vår vardag till det runt omkring..såsom tankar & shopping m.m. Trevligt att ni tittade in, kom gärna tillbaka! Ebba & Felicia

RSS 2.0