Ebbas..

Dagens Hiss!

Lite smink:
För det första är det jätte gulligt och naturligt samt bra mot hyn,om man har dålig hy och försöker täcka över det med smink blir det ju bara värre. Och sen för det andra, hur skönt är inte det? slippa hålla på att tvätta ansiktet osv. på kvällen. Plus att det blir roligare att sminka sig när man ska gå ut då.
Nu på vintern kanske man tycker att det e jobbigt och se ut som ett spöke men tur att det finns solarium och krämer då.
Jag brukar till exempel använda id:s mineralfoundation(löst) vardagligen som är jätte bra och naturligt!
Men med lite smink syftar jag kanske mer på antingen bara mascara eller helt osminkad. Jag har en mascara som är jätte bra som inte kladdar när man tvättar bort sminket utan den bara lossnar med vatten så man får inte dem svarta ringarna runt ögonen. Dock är den lite dyrare men det är för att den ska vara false lash effect. På det planet(false lash effekten) kan jag erkänna att den inte är lika bra, kommer inte på vad den heter just precis nu.
Om man inte vill gå helt osminkad kan man ju bara svepa över ett puder och skippa mascaran,skönt!
Dagens Diss!

Vintern 2010:
Vintern i sig är jätte mysig när alla julbelysningar osv. kommer upp. Men bara så länge det är endast snö och inte blött ute, då det bara blir massa slask..Blää! Och kylan kan väl vara skön ibland när den svalkar men inte i längden och inte när de förmodligen kommer bli kallaste vintern på länge i år.
Men framförallt, mitt hår har en tendens att bli så extremt elektriskt nu!! Ååh det är så fruktansvärt irriterande.



Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej vi är två tjejer födda år 1995. I vår blogg kommer du få hänga med oss genom allt från vår vardag till det runt omkring..såsom tankar & shopping m.m. Trevligt att ni tittade in, kom gärna tillbaka! Ebba & Felicia

RSS 2.0